Trysil-Knut rittet

Søre Osen IL arrangerer Trysil-Knut rittet den 4. juli. Det er satt ett tak på 200 deltakere, og det er første mann til mølla som gjelder. Grunnen til begrensningen av antall deltakere, er koronasituasjonen og myndighetenes retningslinjer i forhold til smittevernstiltak.

Løypa

Traseen vil gå rundt Osensjøen, men ved Pekkala (Krysset mot Vestby), skal det sykles oppover AT-veien og til Høysvedalen. Her tar man til venstre og følger Høysvedalsveien opp til Allmenveien. Man følger denne stien nedover, og kommer innpå Syringsveien etter ca 1,5 km. Videre går det ned Syringsveien og ned på hovedveien igjen, og videre nordover. Etter at man har passert Valmen og er på vestsiden av sjøen, tar løypa av ved snekkeriet og mot vindmølleparken. Her er det mye stigning, men etter at man har kommet opp er det en helt fantastisk utsikt. På toppen vanker også en klatrepris på 2.500 kroner til beste kvinne og mann. Før man kommer til Trysilveien igjen i sør, er det tenkt at løypa skal ta av en sti som kommer ned ved Sjøenden Camping. Her krysser løypa veien å tar lysløypa sørover, så videre inn på gulstien og rundt Vesleosen. Målgang i år vil bli på fotballbanen ved samfunshuset.

Behov for hjelp
Det er et stort behov for mannskap under arrangementet, og vi håper at folk er villige til å hjelpe oss. Dette handler om alt fra startnummerutdeling, rittkontor, start og mål samt trafikkvakter og løypevakter. For å være kvalifisert til å være vakt må det gjennomføres et nettbasert kurs for løypevakter og et etterfølgende kurs på samfunnshuset for de som skal være trafikkvakter.

Er det noen som kan tenke seg å hjelpe til, ta kontakt med Ingar Kristiansen på 466 68 180.

Etter rittet inviteres det til sosialt samvær med grillmat og drikke som spanderes av Idrettslaget.

Vi har en egen trimklasse uten tidtaking. De som sykler trim kan godt ta hovedveien rundt sjøen om de ønsker en lettere tur.
Har du spørsmål, ta kontakt med Ingar: 466 68 180.

Arrangør er Søre Osen Idrettslag.

Klikk her for mer informasjon.

Spørsmål?

Her finner du oss

Søre Osen Grendeutvalg

Søre Osen Grendeutvalg har som ansvar/ mandat og drifte/vedlikeholde alle hus og anlegg som grendeutvalget eier. Dette omhandler samfunnshus, paviljong, badeplass, småbåthavn, gjestebrygge og tilstøtende grøntarealer.